Segons Mínguez, X. (2001) el gènere dramàtic és una
manifestació artística que inclou al nen, i que està multiplicant-se a causa de
l’actual expansió del llibre infantil. És el tipus de gènere que es fa servir
al teatre i pot estar escrit de dues formes: en prosa o en vers. El seu
objectiu principal és la representació davant el públic.
Segons el Ministerio
de Educación (2010), aquest gènere per la seua naturalesa representativa és
considerat tant en la seua dimensió textual com en l’escènica. El teatre és
davant tot un espectacle, i per tant, cal atendre a dos dimensions: text i
espectacle. En relació al text, té uns constituents: autor, diàlegs, monòlegs,
acotacions, personatges i el lector.
Quant a l’espectacle, la representació està formada per
diversos elements: director, escenògraf, actors, moviments, veu, cos, decorat,
organització de l’espai i del temps, i el públic. El espectacle comença quan la
nòmina teatral (autor, obra, director escènic i accessoris escènics) es posen
en contacte amb el públic en un determinat moment i espai teatral. Les nocions
del temps i espai són determinants, perquè una obra de teatre no es pot veure
dos vegades de la mateixa manera, degut als elements subjectius dels actors, el
director, la escena i la composició del públic.
Els tres gèneres fonamentals del teatre occidental, que
sorgeixen a Grècia són: la tragèdia, la comèdia i el drama. La tragèdia
presenta el conflicte entre un heroi i l’adversitat davant la qual sucumbeix, atraient
la ruïna i la ira divina i el seu desenllaç sol ser dolorós. La comèdia és el
joc alegre que busca l’alegria a través de la representació de conflictes,
situacions falses o personatges ridículs. L’acció és inventada i fantàstica i
generalment sol tindre un final feliç. Per últim, el drama té una posició equidistant
entre la tragèdia i la comèdia.
En definitiva, hem d’aconseguir que els xiquets lligen
llibres interessants i que observen la interpretació teatral de cada un
d’aquestos subgèneres per tindre una nova experiència i enriquir així els seus
coneixements literaris.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada